2014年7月11日 星期五

小芊芊 ♥ 20 Months成長印記

 

小芊芊‧20Months
2014年6月12日-7月11日
Week 88 - Week 92
615days - 644days


Height : 79.5cm
Weight : 9.2kg (20.2lbs)
Foot length : 12.5cm
No. of teeth : 10 (1 more下排左邊門牙出緊)


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


食飽就算
食飯食得幾好
唔會扭計唔肯食
會坐定定一個位置到食完為止
個個都已經習慣左要餵佢1-1.5小時
開始佢會自己畢黎食 (大約3份1左右)
當專注力消失左之後就我地餵返
不過次次正餐都食得晒
我覺得已經v good啦!

正餐都係軟飯為主
向婆婆提議過試下跟大人食飯
被反對 其實我覺得佢可以食飯
但老人家始終堅持話難消化
d飯餸都係粒粒碎碎咁


同大人一齊食飯 食得唔算多
所以婆婆堅持餵佢食飽左先跟我地食飯


至於正餐以外
小芊芊一見到我地食野 / 飲野
都會嘈住要食埋一份
唔太重味既都會比少少佢試下
但唔比佢食佢都唔會點扭計
婆婆會比粟米 芝士 排包/糙米包 烚蛋佢食
佢喜歡食呢d有益既不錯喔
所以我好少比其他野佢食 

水果都係唔鐘意食
只會食香蕉
playgroup茶點食幾款水果
佢全部擰頭然後拮晒比我食-_-"
後來試下將蘋果切粒比佢拮黎食
又肯喎 仲食到半隻咁多
都係一個小進步


佢一食完飯就要學daddy用牙簽撩牙…
撩到似模似樣喎 !

仲要用daddy用緊果支…


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


覺覺豬
晚上依然最愛媽媽陪住訓
仍然喜歡不停講野
呢個係我教佢講野既好時機
而家日日都應該會學講多左新詞語

不過10pm開始搞到11pm先訓都係太遲
我陪佢傾一陣計就唔睬佢等佢訓
but好多時我訓著佢都未訓

小芊芊睡眠素自出世都係好一般
訓得好時全晚都唔會轉身
但訓得唔好會轉到唔知去左邊 XD


訓得lum既時候唔多郁的 有時會趴係度訓

但訓得唔lum既時候就成把風車咁
我訓中間芊芊靠窗daddy開邊
呢晚訓訓下小芊芊係咁頂住我個頭
我起身睇下佢做乜鬼
原來佢訓成咁!!!


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 


poopoo小成功
要叫先會去potty weewee
poopoo日日/隔日就有
而且便便軟身唔洗谷
不過都係次次poopoo完唔出聲
知佢便左問佢便左未 佢係咪都答你未-_-" 

佢知道weeweepoopoo要去potty
雖然多數叫先做 
但有日佢自己係房poopoo下
無啦啦衝左出房走去toilet坐左係potty度
(不過未除褲囉 !)
我就乍乍臨幫佢除褲仔
馬上就痾左一大粒係potty

我仲未打算訓練佢係potty便便架
所以就好surprise咁影左幅相做紀念呢 XDXDXD 
小成功大進步


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


小芊芊的TROUBLE TWO 
小芊芊18個月時
已發現她有rouble two特徵
- 明知錯都要試做
- 玩緊既野唔比其他人搶
- 覺得有人蝦佢就打

去遊戲室玩
試過有人搶佢玩具
惡到不得了 即刻講打 
人地差d撞到佢 (冇心的) 又講打

上playgroup時就更睇得出
有同學仔攞佢手上既野想幫佢擺
佢以為人地搶佢野係度尖叫
還好佢講打講得好溫柔
唔係次次都有人聽到

其實我都唔知點做好
睇書就話唔好話佢唔好令佢有負面情緒
我唯有話唔好打打 讓人玩先
又或者打打人地會痛痛 呵返喇
明知佢呢個階段係咁
話佢又怕hurt到佢 唔講道理又唔得

有時我唔比佢做某d野
例如夜晚訓覺關燈後佢要落床 我唔比
芊芊 : (扭計mode) 打打! (用手打張床)
mama: 你打邊個呀?
芊芊 : (好大聲) 媽媽
mama: 點解要打我呀?
芊芊 : 媽媽曳曳
mama: 你打媽媽 我會好唔開心 (扮唔開心)
芊芊 : (馬上走到我身邊摸我塊面) 呵呵~
           (然後) 錫~

但有時知我發惡佢會咁樣講
芊芊 : (扭計mode) 打打!
mama: (惡) 你打邊個呀?
芊芊 : (好大聲) 姨姨
mama: 關姨姨咩事 做咩打姨姨
芊芊 : 曳曳 打姨姨!
已不下十次 搵阿姨做擋箭牌!!!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


發音準確
上個月叫公公仲係 "嗯嗯" / "倲冬"
叔叔都仲未發到音
今個月公公叔叔都發到正確音喇
大部分字第1次教佢講都發音準確
鹿鹿 6 公公 水水等用鼻音發聲既字
佢d鼻音都係10級重的 哈哈~

學講野極快 仲學到10足
我有時候做自己野做到好憫憎
唔小心講左d俗語 (not粗口)
錄音機就立即播帶喇…
點解每個人類學講野最叻最快就係講呢d…


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


詞語疊字一齊講
識講好多詞語
不過有逗號的! 多數分開兩個字講
有d都仲係只識講疊字
有時更加詞語同疊字一齊講
老~師師 粟~米米 海~馬馬 八~通通 電~話話…

一見到呢隻野就叫 "馬馬"
我地話佢係長頸鹿
小芊芊叫佢 "長~鹿鹿"


有日返playgroup前1晚
訓覺時佢同我不停講"CC"
講左好多次我都估唔中佢想講既野
佢勁嬲好憫憎咁扭計
mama: 除左CC 仲有d咩呀?
芊芊 : 學學 (O!媽媽明白了!)
mama: 哦~原來你話老師~聽日媽咪帶你去見老師好冇呀?
芊芊 : 好~ 學學~ 玩~ 師師~
mama: 我地唔叫師師啦 叫老師啦 老~師~
芊芊 : 老~師師
mama: 哈哈… (-_-")

仲有 佢會講 "左" "到" 呢2個助語詞
例如近日佢用窗帘同我地玩遊戲
自己呢埋係窗帘後面
突然間打開伸個頭出黎講 "返左"
當我同daddy同佢講 " hello" 之後
佢就 "byebye" 又呢返去窗簾後面
仲會講 "飲左" "食左" "講左" "斷左" "爛左"
食飯飲水 熱得滯 (佢覺得) 時佢會講 "熱到"
仲有 "撞到" "跌到" "整到"


一打開窗帘就話返左
跟住講完byebye就呢返埋窗帘後面
咁樣玩都可以玩幾個字



小芊芊知道返學係去玩
見佢幾鐘意玩 仲好enjoy
成日同我講返~學學 老~師師 玩~搖搖(每堂必玩的搖鈴)

因為呢期返2-330pm係芊芊既午睡時間
第1堂臨上堂前5分鐘訓左
第2堂知道要返學
即刻自己調節時間唔訓覺
上完堂落樓搭車即訓
10個叻~


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


活動能力
上playgroup行平衡木
直既上落級既轉彎既都行得幾好
佢明明係行到 不過係要要我扶佢一隻手
行行下仲要跳 行完又要跳落地
最鐘意踩d唔同質感既墊墊
仲要越拮腳的越要踩
踢踩吔jump拍敲拮篤唧一講就做
同佢玩上上下下左左右右
佢最鐘意就係火車捐山洞果個動作 XD


表情多多 手腳靈活得不得了~~~


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 


睇電視 
屋企好少開電視
可能出世開始都冇乜比佢睇電視
除左婆婆叫佢坐定定開歌歌佢聽果陣
就算而家公公退休係屋企睇電視時
小芊芊都唔會點望個畫面

舅父將所有pixar卡通片DVD
放晒係婆婆家留比小芊芊睇
播歌播得悶悶地
婆婆就開卡通佢睇
佢暫時最有興趣就係蟲蟲特攻隊
而家一見到螞蟻就話 "螞~蟻蟻"

平日我放工回家
有時會播巧虎 (youtube) 佢睇
雖然講國語 不過佢睇畫面多
播過1次刷牙篇之後
次次我話睇片片佢就話要睇牙牙
睇完之後而家每次都肯比我地同佢刷牙
夜晚飲完奶奶就主動指住牙刷叫 "刷~牙牙"
仲一定要好似巧虎示範咁訓係度刷

夜晚真係唔好比小朋友睇電視
有晚食飯電視播緊劇集
(食晚飯奶奶先會開電視 睇到夜晚11點半)
食飯我地會放d佢玩緊既玩具係bb床比佢玩陣先
當手頭上既玩具玩悶左而我地又未食完飯
佢都會望下電視
剛剛劇情講到有個人比人打左一拳
芊芊即刻話 : 打!
daddy嚇左一跳 即刻抱返佢入房玩 XD


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


終於識驚
小芊芊向來大膽
唔怕跌唔怕撞唔怕浸水
今個月好明顯識驚左
講驚驚既次數好多好多

婆婆話佢而家驚黑
天黑後唔肯自己入房話驚
去沙灘怕腳有沙 行海邊驚海水
(行為+語言表達到比我地知佢真係驚)
做錯野知會有人罵就驚到喊定先
(真係睇得出佢驚 唔係扮野 XD)

有日公公食花生
芊芊 : (拱埋去搶) 要~
公公 : (唔比佢搶到) 你唔食得架妹妹
芊芊 : (發惡) 曳曳~ 打! (一手拍落公公度)
公公 : (望實佢好凝重咁講) 你打我~?!?
芊芊 : (好驚既樣即刻驚到喊)
呵呵~ 公公都鬧唔落咯
知自己理虧識得驚就得啦


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


轉變神速‧第20個月
每個星期
一二三由嫲嫲湊
四五由婆婆湊

每次帶去婆婆度
公公婆婆滙報就係話
"呢個星期又叻左好多啊!"
又每次由婆婆家返屋企
嫲嫲又會滙報
"芊芊返左黎又唔同左!"

我嘛
日日見住對住
都有咁既感覺呀!

 
而家去街一定要帶手袋
仲要學我咁闊太式抽袋
而且耐力持久 可以拎好耐唔放
唔會拎拎下我要執手尾拎多個袋


一入百佳就咁樣擺款行
成個黃老太咁 XD
唔知係邊度學返黎~

I have a little nut tree
nothing would it bear
but a sliver nut
and a GOLDEN NUT
阿女 呢隻叫奇異果呀~
小芊芊叫佢做 "朵朵"


平日公公婆婆會帶佢落樓下公園玩
不過而家太熱 公公都唔願出街
星期六我短週朝早就我帶
真係好熱
不過佢玩得好開心^^


屋企果邊就好d
有室內遊戲室
我鐘意朝早人少少
所以放假我都會早身同佢去玩
玩完先返黎食飯


成日想掂房個大鐘
終於得閒叫daddy拆出黎洗
晚晚望住佢數數字
終於可以用手摸下佢


d STYLE FORG匙扣係我當年讀書時既私人珍藏
唔知幾時婆婆拎左出黎比佢玩
佢逐隻逐隻串係手指
玩左好多日…


呢日個頭勁冬菇
哈哈~好可愛~~~
之前半年個個都問我
點解佢D頭髮keep住咁短
我都想知 成日想同佢夾夾仔都夾唔到
呢兩個月先長返少少
唔諗住剪住喇
而家識貪靚
要自己揀夾仔 / 頭cool比我同佢夾


佢勁鐘意呢件鯊魚浴衣
成鬼日拎出黎要我同佢著


SUMMER LOOKS
出街一家要有袋係手
去游水叫佢拎水桶
佢唔制 點都要搵個袋拎 XD


由出世到而家
小芊芊啲指甲腳甲都係DADDY一手包辦
早兩個月都仲要趁佢訓著先剪到
而家知要剪剪都會乖乖坐定定
不過剪乜甲要由佢話事囉!
比隻右食指daddy剪
跟住就縮手隊隻左腳出黎叫daddy剪
剪剪下又拎返隻右食指1要daddy再剪…
XDXDXD


有時叫佢影相佢都會乖乖合作架喎
好似呢兩幅咁
自己擺pose比我影的
影左一幅企係度既pose之後
 佢自己自動坐係度要我繼續影
最後仲…



哈哈哈哈~



沒有留言:

張貼留言