2015年2月17日 星期二

27Months ♥ 小芊芊主動vee vee 嘍!


呢位小妹妹係要話個lego箱係potty
係都要將自己塞入去 XDDD



一直以來
我從不急於讓小芊芊戒片
或許是因為她沒有讀pre-nur的關係
我倒想由她自己去戒片…
反而奶奶一直很心急要她戒片
回想最近日子奶奶因想幫她戒片而不讓她著片
我倒是有點反感
真心說不是要與長輩唱反調
而是我覺得是時候她就會懂
這個行為她總有一天會懂
我不想逼她的同時
也想用我自己的育兒方法
讓她成功做每一件生活事



7 Feb 2014 ♥ 27Months 27Days
小芊芊主動去potty vee vee大成功!
18個月起 我選擇讓小芊芊用potty
同時由中碼尿片轉用大碼學習褲
沒有太多心得 純粹是我的育兒經驗
初次體驗 想記錄下來而已



小芊芊成長記錄 - GO POTTY篇
STAGE 1 - 尿片
NB to 3Months - Huggies JB
4 to 8Months - Pampers S
9 to 14Months - Pampers M
15 to 17Months - Merries M

STAGE 2 - 學習褲
18Months+ - Merries 學行褲 L
18Months - 開似學習potty用處
18Months - 第1次在potty vee vee
20Months - 第1次在potty poo poo

STAGE 3 - 自己學習用potty
27Months - 第1次主動叫人幫忙去potty 成功vee vee
27Months - 第1次主動自己去potty vee vee 大成功!


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


STAGE 1 ♥ NB to 17Months
- 著片片階段
由7-8個月大轉固體開始
小芊芊的腸胃一直麻麻
便便都是幾天去一次
質地都是有如石仔一般硬
那個階段的確讓我很頭痛
醫生也看過幾次
睇到醫生要我們讓她天天便便
這個嘛 怎可能到我們控制…
於是很多時都要出動甘油條

奶奶建議要兜起她便便
更說要讓她習慣每天要兜才大小便
奶奶堅持當年老公就是這樣訓練
所以一歲就經已戒片…
老實說 我當下非常的反感
因為每次兜小芊芊
小芊芊都哭得很厲害
那時小芊芊才8個月大…

在我們都沒有方法令她每天便便
就唯有一試奶奶的方法
其實試了1個月 我就覺得唔work
再下去 擔心小芊芊會有陰影怕了便便
我寧願用甘油條 總好過霸王硬上弓吧!
那時候跟奶奶未算磨合得很好
我有我說不 她有她繼續…
我還是要堅持的

我只可說
她是我女兒 我深知她的性格
有些事 不是習慣就不怕的
小芊芊到今天兩歲大
我問她要不要試坐 “大potty” (即toilet)
她都說不想坐 因為驚!


細細粒既小芊芊 出世只有5.4lbs
全城只有Huggies既 JB碼先fit到佢既pat pat仔
一路著到3個月大先轉細碼片片



STAGE 2  18 to 27Months 
- 由potty建立大小便意識
到了差不多18個月大
婆婆和我分別買了廁板仔同埋potty回來
因為她看到我去toilet覺得好奇
所以買來讓她建立去veevee poopoo既意識
我有幻想過skip potty stage
不過她一知我放她上toilet
未得到佢落去已經喊定先 -_-"
於是塊靚靚公主廁板仔要打入冷宮咯…

至於potty 我貪靚買過兩個非經典型的
小芊芊唔受落囉…唔肯用!
最後婆婆係街巿買左個老土型回來
小芊芊好喜歡喎!(真係估佢唔到…)
由初初以為煲放晒d煮飯仔入去玩
到2星期後第1次係 potty vee vee 之後到
到20個月第1次係 potty poo poo成功
呢兩個第1次都係佢想去時跟我說的
還是我手快除片才成功呢!
重溫1:小芊芊 ♥ 18 Months成長印記 (初試potty小成功)
重溫2:小芊芊 ♥ 20 Months成長印記 (poo poo小成功)
就這樣 兩個月的時間為小芊芊建立了
 “要去potty大小便” 既意識啦~~~
一個很好既開始^^


19個月大 唔敢去toilet
所以買個傳統型potty比佢學習去vee vee



STAGE 3 ♥ 27Months+
- 自己學習去potty
平日她一醒來起床
婆婆嫲嫲就會帶她去potty
之後每隔半小時至9個字又會帶她去potty
不會每次成功的 而且也要視乎她們是否忙碌
不過每天用學習褲的數量
由起初1天4塊減至1天3塊
假日就不行 因為我地都會出外
我只會朝早及晚上洗澡前帶她去potty

然後到了兩歲後的冬天
其實是早一個月左右發生的事
有一天在公司跟奶奶通電話
她說小芊芊賴尿弄濕我的床…
一問之下原來她說要幫小芊芊戒片
要她習慣一下不穿片片…

我從沒說過要她戒片…
請不要在天寒地凍的日子做這種事吧!
那刻我聽到實在是無言以對
對於戒片 我的想法是
未係時候!
我想用最簡單最自然的方法
讓她真正有意識 自己識得控制
識得自己除褲除片去potty
才算是識吧!

我讓她穿的不是尿片 是學習褲啊
學習除褲這個過程都未完全掌握
就要她戒學習褲啊?!?
再者 她未懂忍尿不賴在片
你會到時到候捉她去potty又如何?
跟本不能建立她要自己急自己去這個行為
最後我當然要堅持自己想法

27Months 3Weeks
在婆婆家的兩天 我發現她一急的時候
就向我衝過來又叫又跳話要去vee vee
然後帶她去potty 她就馬上vee左一大篤
甚至去poo poo 她跳不成功 (她一谷便便就會跳…)
就跟我說要我幫她除片去potty
(之前不去potty的 次次都話想係片片poo poo)
婆婆話她這幾天都是這樣
每次換片的數量由3塊減到1-2塊呢!

27Months 27Days
同一個星期 在嫲嫲家
即大約兩星期前的一個晚上
大人們在飯廳晚飯 小芊芊在睡房玩玩具
我每幾分鐘就會望望房間裡的她
忽然見她打開potty蓋
然後除外褲 除片片 坐左落potty
將片片拿出來後 起來就著外褲
我暗地裡一直看著她
到她著褲後 我走上前問她要不要著片片
她說 “唔著片片 我急會去potty

我問嫲嫲她試過這樣沒有
嫲嫲說未見過
能讓我親眼看到這個第1次
真的滿感觸呢!
覺得個女 “大個女了” 啊!
其實我完全未ready小芊芊去到呢個階段
我只係諗8月先返學 由得佢慢慢學習
反正仲有大把時間…:D
所以那晚我和daddy一起睇到呢一幕
同hubby對望時真係由心笑出來呢!

之後我地睇返佢除出來果條學習褲
發現有粒好細粒既poo poo…
原來佢本身係諗住去potty poo poo架…
即係話小芊芊去potty vee vee poo poo都冇問題喇 ~
雖然事後唔著片片既結果係…
同叔叔玩到忘晒形 急都唔記得
然後係床邊個地台賴左灘vee vee…
XDDDD


27個月大喇 而家識得主動叫去vee poo
有時仲會主動自己去potty搞掂好tim



STAGE 4 - 戒學習褲去potty
未咁快到呢個stage啦 我仲未有咩期望
都係順其自然 咁樣原來開心好多
完全領略到佢既成長過程
出現左第1次後 之後當然唔係次次成功
不過每日換片數量由Stage 3 既1-2塊
減至0-1塊喇 vee vee係大成功
要換果塊多數都係因為有poo poo :)


STAGE 5 - 去toilet
雖然比有些小朋友多了個Stage 5
但以我這個新手媽媽的湊女經驗係
要因材施教
每個小朋友發展都唔同 冇得比較
同時間亦冇關係 唔係快識就叻啲
我都想個女日日都有便便
我都想train個女直接坐toilet唔用potty
小朋友性格同心理感覺
係任何人都唔可以control
要train都冇話train唔到
但要令佢唔開心唔舒服咁去train (=逼吧…)
又唔係必須要做的 何苦呢?
而且 佢遲早一定會識
比佢自然學習唔係做好咩?
咁樣做真係win win架喎!


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


小芊芊成功自己去potty vee vee後
奶奶跟我說 “我都話要訓練唔比片佢著架啦 你又話唔洗…blablabla… ”
奶奶的性格與想法 都係任何人control唔到的
她幫我忙湊女我就不能說太多
這也是我教育女兒既難處之一
其實任何人(就算係 hubby)湊
我都會有無限個擔心
跟本唔會有任何人比我更了解女兒
我只希望用我自己既方法去教育小芊芊
我會用開心而又見效的教育方法
令小芊芊開心快樂又乖乖咁成長

起碼今天的小芊芊
雖然每次poo poo都要谷
去得也辛苦 有時谷到又憫又喊
甘油條也時不時要出動
當初我是超級擔心她會用慣甘油條而不肯用力便便
其實醫生早已話我擔心多左 (但我當時仍然好擔心架!)
不過 現在相信她自己也意識到
又企又跳咁poo去片片也不是一件容易事
因為跳跳下佢最後會自己主動坐potty
在2-3歲這個神速學習的階段中
小朋友要識野既時候真係話識就識
個surprise來到你都未ready呢!


2 則留言:

  1. 叻叻小芊芊!! 我好認同小朋友"是時候她就會懂" 呢句話, 有點野係冇得迫的, 勉強冇幸福!

    回覆刪除
    回覆
    1. 係啊!生活自理既事遲早都識,兩歲仲好細個,要識自然會識啊!

      刪除